Kvalitní podnikatelský záměr je základní podmínkou úspěchu vašeho projektu. Musí být realizovatelný, efektivní a dlouhodobě udržitelný.
Veškerá komunikace s poskytovatelem dotace včetně podání vlastního projektu probíhá v systému MS2021+. Žadatel o dotaci si zde proto musí vytvořit účet a seznámit se s fungováním celého prostředí.
Projekty jsou posuzovány nezávislými hodnotiteli. Ve většině programů jsou mezi sebou předložené žádosti porovnávány, přičemž dotaci získají projekty s nejvyšším počtem bodů. Kvalita záměru a jeho zpracování jsou proto pro přidělení dotace naprosto klíčové. O výsledku hodnocení se dozvíte prostřednictvím systému MS2021+. Verdikt obvykle padne v horizontu týdnů či měsíců od předložení projektu.
Dotace je vyplacena zpětně na základě skutečně vynaložených výdajů. K tomu je nutné podat tzv. Žádost o platbu, a to buď po skončení celého projektu, nebo po ukončení jeho etapy.
V průběhu realizace vašeho projektu nebo po jeho ukončení můžete očekávat kontrolu na místě. Je tedy nutné veškeré dokumenty související s projektem pečlivě archivovat.
Váš projekt musí být v souladu s cíli příslušného dotačního programu. Pokud si nejste jisti, který program je pro váš projekt vhodný, rádi vám s výběrem pomůžeme.
Podnikatelé v OPTAK podávají žádosti o poskytnutí dotace, které v sobě kombinují uvedení ekonomických ukazatelů žadatele (např. finanční výkazy), podnikatelský záměr a další povinné i nepovinné přílohy. Velmi důležité je správné načasování práce na projektu. Kompletní žádost by měla být podána nejpozději do 2 týdnů od zahájení příjmu projektů, poté totiž může být výzva kvůli překročení dostupné finanční alokace předčasně uzavřena.
Jako příjemce dotace jste povinen dodržovat pravidla, k nimž jste se zavázal při podpisu Podmínek poskytnutí dotace, především vedení odděleného projektového účetnictví, výběr dodavatelů podle pravidel OPTAK či zajištění publicity projektů. Celý projekt musí být realizován přesně dle schválené žádosti o dotaci.
Po dokončení projektu probíhá monitorování jeho výstupů a naplňování parametrů, ke kterým jste se zavázali v projektovém záměru. Projekt musí být udržen alespoň 5 let po ukončení poslední etapy. Poskytovatel dotace sleduje stav projektu v době udržitelnosti prostřednictvím tzv. monitorovacích zpráv. Tyto zprávy pravidelně předkládáte v systému MS2021+.
Kvalitní podnikatelský záměr je základní podmínkou úspěchu vašeho projektu. Musí být realizovatelný, efektivní a dlouhodobě udržitelný.
Váš projekt musí být v souladu s cíli příslušného dotačního programu. Pokud si nejste jisti, který program je pro váš projekt vhodný, rádi vám s výběrem pomůžeme.
Veškerá komunikace s poskytovatelem dotace včetně podání vlastního projektu probíhá v systému MS2014+. Žadatel o dotaci si zde proto musí vytvořit účet a seznámit se s fungováním celého prostředí.
Od roku 2016 jsou ve většině programů OPPIK zrušeny předběžné žádosti o dotaci. Podnikatelé tak podávají tzv. celkovou žádost o poskytnutí dotace, která v sobě kombinuje uvedení ekonomických ukazatelů žadatele (např. finanční výkazy), podnikatelský záměr a další povinné i nepovinné přílohy. Velmi důležité je správné načasování práce na projektu. Kompletní žádost by měla být podána nejpozději do 2 týdnů od zahájení příjmu projektů, poté totiž může být výzva kvůli překročení dostupné finanční alokace předčasně uzavřena.
Projekty jsou posuzovány nezávislými hodnotiteli. Ve většině programů jsou mezi sebou předložené žádosti porovnávány, přičemž dotaci získají projekty s nejvyšším počtem bodů. Kvalita záměru a jeho zpracování jsou proto pro přidělení dotace naprosto klíčové. O výsledku hodnocení se dozvíte prostřednictvím systému MS2014+. Verdikt obvykle padne v horizontu týdnů či měsíců od předložení projektu.
Jako příjemce dotace jste povinen dodržovat pravidla, k nimž jste se zavázal při podpisu Podmínek poskytnutí dotace, především vedení odděleného projektového účetnictví, výběr dodavatelů podle pravidel OPPIK či zajištění publicity projektů. Celý projekt musí být realizován přesně dle schválené žádosti o dotaci.
Dotace je vyplacena zpětně na základě skutečně vynaložených výdajů. K tomu je nutné podat tzv. Žádost o platbu, a to buď po skončení celého projektu, nebo po ukončení jeho etapy.
Po dokončení projektu probíhá monitorování jeho výstupů a naplňování parametrů, ke kterým jste se zavázali v projektovém záměru. Projekt musí být udržen alespoň 5 let po ukončení poslední etapy. Poskytovatel dotace sleduje stav projektu v době udržitelnosti prostřednictvím tzv. monitorovacích zpráv. Tyto zprávy pravidelně předkládáte v systému MS2014+.
V průběhu realizace vašeho projektu nebo po jeho ukončení můžete očekávat kontrolu na místě. Je tedy nutné veškeré dokumenty související s projektem pečlivě archivovat.
*červeně označené body zajistí ve spolupráci s vámi enovationNenechte si ujít šanci zvýšit svou konkurenceschopnost. Využijte dotační program Služby infrastruktury a získejte až 150 milionů Kč na pořízení nových výzkumných zařízení, technologií, budov nebo pozemků. Číst více
Výzva přináší příležitost pro české firmy automatizovat, digitalizovat, efektivně propojit firemní procesy a zvýšit kybernetickou bezpečnost. Číst více
Plánujete expanzi a chcete se zúčastnit zahraničních výstav a veletrhů? Získejte dotace z Operačního programu technologie a aplikace pro konkurenceschopnost ve výzvě Marketing. Číst více
MPO aktualizovalo pravidla pro projekty, které čerpají dotace v OPPIK a blíží se jejich ukončení. Pokud z jakéhokoli důvodu nestíháte původní termín ukončení, můžete si jej prodloužit, je ale potřeba dodržet stanovená pravidla. Číst více
Podle schváleného evropského rozpočtu poputuje do českých firem bezmála 1 bilion korun. Nové programy pro období 2021 až 2027 jsou připravené a čekají jen na podpis smlouvy. Prozkoumejte všechny možnosti pro vaši firmu. Číst více